مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: طی دو روز آینده در برخی مناطق کشور به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

رگبار

به گزازش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: طی دو روز آینده در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و در ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز و سمنان و تهران به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

وی اظهار کرد: طی دو روز آینده دریای خزر مواج بوده و دما در سواحل دریای خزر به طور نسبی کاهش می‌یابد. همچنین در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و در ارتفاعات زاگرس مرکزی در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک و افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از روز یکشنبه ۱۳ تیر تا اواسط هفته در قالب مناطق کشور آسمان صاف و جوی پایدار حاکم خواهد بود، اظهار کرد: در سواحل شمالی کشور افزایش نسبی دما انتظار می رود.
ضیائیان با بیان اینکه فقط روز یکشنبه ۱۳ تیرماه در ارتفاعات البرز افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد، یادآور شد: دوشنبه (۱۴ تیر) و سه‌شنبه (۱۵ تیر) نیز تنها در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی،  ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید، گاهی همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش‌بینی می‌شود. در روز یکشنبه نیز خلیج فارس به ویژه نواحی مرکزی و دریای عمان مواج است.

ضیائیان درباره وضعیت جوی تهران نیز برای دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (شنبه ۱۲ تیر) صاف گاهی قسمتی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه (۱۳ تیرماه) صاف گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۸ درجه و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 611571

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha